Mobilegeddon laat zijn sporen na

20 jul 2015 Mobilegeddon laat zijn sporen na

Mobilegeddon is een feit. Een mobielvriendelijke website van je bedrijf is geen ’nice to have’ meer, maar een ’need to have’, zo stelt Adobe in zijn Digital Advertising & Social Intelligence Report. Toen Google zijn algoritme in april veranderde, om mobielonvriendelijke websites lager in mobiele zoekresultaten te laten zien, vreesden veel bedrijven voor hun pageviews. ’Mobilegeddon’ was geboren, maar was volgens velen ook een fabeltje. Adobe denkt van niet: het gaat geld kosten om de gemiddeld met 9 procent gedaalde click-through-rate weer te fiksen.

Meer weten over mobilegeddon? 

Mobilegeddon: Google update van 21 april

Google heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze “mobiel vriendelijke” websites waarderen.  Ze rolden dan ook het “Mobile Friendly” label  uit om aan gebruikers aan te geven of een website wel of niet geschikt is voor mobiel gebruik.

Aangezien mobiel gebruik van het Internet nog steeds in een rap tempo aan het groeien is gaat Google een volgende stap zetten in het ranking proces voor websites.

Dit is te verwachten als je bedenkt dat meer dan 50% van alle zoekopdrachten via mobiel binnenkomt.  Google’s filosofie is nog altijd om het gebruikers gemakkelijker te maken om relevante zoekresultaten van hoge kwaliteit te geven, maar nu ook specifiek geoptimaliseerd voor het device wat ze gebruiken!

 Volledige artikel vindt u op IMU.nl: Google update van 21 april

1383 Totaal 4 Vandaag

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *